Duży WIELKI Fiat

22 czerwiec 2013 roku – w tym dniu obchodzono 40 lecie Rekordu Fiata – o którym nie będę się rozpisywał, bo można o tym poczytać w sieci dość sporo, a najważniejsze szczegóły są idealnie podsumowane na jednym ze zdjęć poniżej.
Mogę tylko powiedzieć, że był to dla mnie dzień ważny – dzień owocnych spotkań, rozmów, wspomnień – taka podróż sentymentalna. Zobaczcie jak to wyglądało w moim obiektywie – zapraszam.

40-00bRekord w pigułce, czyli co każdy fan fiata 125p wiedzieć powinien.

40-1b

40-2bWspomnienia, wspomnienia, wspomnienia. Kronika legnickiej Samochodówki – a w niej zdjęcia ze spotkania kierowców z uczniami Technikum Samochodowego.

40-3b

40-4bAndrzej Jaroszewicz oraz Robert Mucha – po 40 latach podpisują się pod swoimi zdjęciami w kronice TS.

40-5bAndrzej Aromiński – człowiek odpowiedzialny za wybór części zamiennych, które mogły się przydać w czasie bicia rekordu – 50 tys dla Fiata to nie lada wyczyn – mógł być naprawiony tylko z pomocą części, które znajdowały się w jego bagażniku.

40-6b

40-7b

40-11b

40-8b

40-9b

40-10bAndrzej Jaroszewicz – jeden z kierowców Fiata.

40-14bSobiesław Zasada – szef ekipy kierowców.

40-17bNa stacji benzynowej przy autostradzie A4 stanął 16-tonowy granitowy Duży Fiat. O rekordzie opowiadał i historię wspominał Włodzimierz Zientarski.

40-18b

40-19b

40-20b

40-21b

40-22b

40-23b

40-12bA fiatów zjechało się mnóstwo – śmiało mogę zaryzykować, że ponad 100 sztuk przybyło i to nie tylko z dolnego śląska – przyjechały też załogi m.in. z odległego Trójmiasta a także z Czech, Słowacji i Węgier.

40-13b

40-31b

40-15b

40-16b

40-24b

40-25b

40-26bSłużbowa Vanilla pomiędzy innymi budyniami :)

40-27b

40-28b

40-29b

40-30b

40-32b

40-33b

40-43b

40-44b

40-34bAtmosfera była naprawdę gorąca ;)

40-35b

40-39b

40-401b

40-40bKrzyżaki wału napędowego oraz tłoki – części zamienne, które były w bagażniku Fiata i pozwoliły na jego naprawę – na zdjęciu tłok z wypaloną dziurą w denku, spowodowaną zbyt ubogą mieszanką paliwową.

40-41b

40-36bMniejszy brat ;)

40-37bI prototypowy Beskid, który do seryjnej produkcji niestety nie trafił…

40-38bA zamiast niego trafił podobny, znany…

40-46b

40-47b

40-48b

40-49b

40-42b

Panel dyskusyjny, podczas którego kierowcy opowiadali o tym co działo się na autostradzie 40 lat temu. A potem były wywiady, autografy… Naprawdę udany dzień. Cieszę się, że mogłem tam być !

skladak1bOd lewej : Andrzej Aromiński, Andrzej Jaroszewicz, Sobiesław Zasada i Ryszard Nowicki.

40-100bfot. Zygmunt Mudry. Dzięki Tato !

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s